מדריך למתחילים לבורסת קראקן Kraken - סקירה מלאה

מדריך למתחילים לבורסת קראקן Kraken – סקירה מלאה

Kraken , שנוסדה בשנת 2011, היא אחת מבורסות המטבעות הקריפטוגרפיות הוותיקות והפופולריות ביותר הפועלות כיום. הבורסה בנתה מוניטין של יעד מאובטח לכל מי שמעוניין לסחור במטבעות קריפטוגרפיים והיא גם בחירה פופולרית הן לסוחרים והן למוסדות במגוון מיקומים. Kraken שומר על כוח משיכה בינלאומי ומספק הזדמנויות מסחר יעילות במספר מטבעות פיאט. בורסת קראקן היא גם המובילה העולמית כיום במונחים של מחזורי מסחר בביטקוין לאירו.

Kraken נוסדה על ידי המנכ"ל הנוכחי ג'סי פאוול ביולי 2011 והבורסה הושקה רשמית לציבור בספטמבר 2013. מבוססת בסן פרנסיסקו, ל-Kraken יש כמה הישגים בולטים תחת החגורה שלה, כאשר 2014 הוכיחה את עצמה כמרכזית עבור Kraken כשהיא הפכה למספר אחת החלפה לפי נפח סחר באירו, הייתה חלוצה של מערכת ביקורת ההוכחה ההצפנה הניתנת לאימות של רזרבות, וגם נרשמה בטרמינל בלומברג באותה שנה.
Kraken היא אחת הבורסות הבינלאומיות הפופולריות ביותר והיא זמינה לתושבי ארה"ב, קנדה, יפן ומדינות שונות באירופה. קראקן גם עולה על התחרות שלו על ידי עסקה במספר מטבעות פיאט הכוללים את הדולר האמריקאי, הדולר הקנדי, האירו, הפאונד הבריטי והין היפני.

החברה נהנית ממוניטין טוב גם בשל העובדה שהיא הייתה עמידה בפני פריצות גדולות וגם מכיוון שנבחרה כפלטפורמה שבאמצעותה יכלו הנושים של בורסת Mt.Gox לקבל את תביעותיהם. לאחר ש-Mt. Gox הגיש בקשה להגנת פשיטת רגל, צוות המינהל בחר בקרקן כשותף אמין שיסייע להקל על תשלומים לנושים. Kraken מפעילה גם מאגר חשוך, שהוא בורסת ניירות ערך פרטית המאפשרת למוסדות פיננסיים גדולים ולאנשים בעלי שווי נטו לבצע עסקאות אנונימיות.

 

תכונות מפתח של Kraken

  • פונקציונליות – Kraken מספקת ממשק בסיסי ותיעוד מפורט כדי לעזור למתחילים בנוסף לספק תרשימים המיועדים לסוחרים מתקדמים יותר. יש גם אפליקציית iOS לנייד שהופכת את הפלטפורמה לנגישה בקלות על פני מספר מכשירים.
  • נזילות – Kraken מתגאה ברמת נזילות גבוהה וזה מאפשר מימון מהיר של חשבונות ומחזורי מסחר גבוהים. הבורסה גם מבצעת ביקורת הוכחת עתודות ומובילה את הדרך בביצוע ביקורת מאומתת קריפטוגרפית.
  • אבטחה – Kraken משלבת טכניקות אחסון קר על מנת לאבטח כספים וכן להשתמש בהצפנת PGP/GPG. הפלטפורמה מציעה גם אימות שני גורמים, מפתח ראשי ומנעול הגדרות גלובלי כדי לעזור למקסם את אבטחת המשתמש.
  • אפשרויות מסחר – הפלטפורמה מאפשרת מסחר ב-Bitcoin Margin עם מסחר ממונף של עד פי 5 עם שורט. Kraken מספקת גם סוגי הזמנות מתקדמים כגון פקודות סטופ-לוס ומסחר אוטומטי.
  • זמינות בינלאומית – הבורסה זמינה כעת בארה"ב, קנדה, יפן ומדינות שונות באירופה. קראקן מציעה גם למעלה מ-47 צמדי שוק עם 7 מטבעות בסיס הכוללים את הדולר האמריקאי, הדולר הקנדי, האירו, הפאונד הבריטי והין היפני. הפלטפורמה מספקת גם תמיכה הזמינה 24 שעות ביממה, כל השנה.

 

מטבעות נתמכים

קראקן ידועה בעיקר בזכות שווקי הביטקוין והאת'ריום למזומנים (EUR ו-USD); עם זאת, מגוון רחב של מטבעות פיאט ומטבעות קריפטוגרפיים ניתנים לסחר בפלטפורמה. מטבעות קריפטוגרפיים פופולריים כגון ביטקוין (XBT), Ethereum (ETH) ו- Tether (USDT) מוצעים כמו גם מטבעות כגון Bitcoin Cash (BCH), Monero (XMR), Dash (DASH), Litecoin (LTC), Ripple ( XRP), Stellar/Lumens (XLM), Ethereum Classic (ETC), אסימוני Augur REP (REP), ICONOMI (ICN), מלון (MLN), Zcash(ZEC), Dogecoin (XDG), Gnosis (GNO) ו-EOS (EOS). ביטקוין משתמש בדרך כלל בקיצור של BTC; עם זאת, Kraken מקצה לביטקוין קיצור של XBT.

Kraken מאפשר הפקדות ומשיכות באמצעות CAD, EUR, GBP, JPY ו-USD, כאשר תשלומים במטבע פיאט מתבצעים באמצעות העברה בנקאית. עבור משתמשים עם חשבון בנק בתוך האזור הכלכלי האירופי, מערכת התשלומים SEPA נתמכת גם.

קראקן מאפשרת גם מסחר במרווח על צמדי מטבעות אלה: XBT/EUR, XBT/USD, ETH/XBT, ETH/USD, ETH/EUR, ETC/XBT, ETC/ETH, ETC/USD, ETC/EUR, REP/XBT , REP/ETH, REP/EUR.

הרשמה וכניסה ל- Kraken

ניתן לפתוח חשבון Kraken בקלות על ידי ביצוע תהליך ההרשמה והזנת שמך, כתובת הדוא"ל והסיסמה שלך. כל הסיסמאות חייבות להיות באורך של לפחות 8 תווים ולהכיל אותיות, מספרים ותווים מיוחדים.

 

Kraken מציעה חשבונות בסיסיים ומתקדמים כאחד, כדי לפתוח חשבון בסיסי המשתמשים נדרשים למסור את שמם המלא, תאריך לידה, כתובת ומספר טלפון. משתמשי חשבון מתקדמים חייבים לעבור תהליך אימות מחמיר יותר כדי להשלים את ההרשמה שלהם. עבור חשבון מתקדם יש צורך:

  • העלה את תעודת הזהות שלך. על מנת לאמת את חשבונך, עליך להעלות טפסי זיהוי שהונפקו על ידי הממשלה והוכחת מגורים. עבור תושבי ארה"ב, נדרש גם מספר תעודת זהות; בעוד שבמדינות כמו גרמניה או יפן יש צורך באישור תעודה מזהה נוסף.
  • ניתן להעלות תיעוד תחת הכרטיסייה 'קבל אימות' בחשבון Kraken שלך וזמן האימות תלוי במספר הבקשות המעובדות ויכול לקחת ממספר ימים ועד למעלה משבוע.
  • הקפד להגדיר אימות דו-גורמי (2FA) המספק שכבת אבטחה משנית לחשבונך.
  • לאחר השלמת פעולה זו, תוכל לעבור למימון חשבונך.
  • הוסף את חשבון הבנק שאליו תבצע העברות וממנו; העברות בנקאיות והעברות הן השיטות המקובלות היחידות להפקדת כספים.

כיצד לבצע הפקדה

נווט אל הקטע 'מימון' בלשונית התפריט, ולאחר מכן בחר את שיטת ההפקדה המועדפת עליך. אתה יכול לבחור להפקיד לבורסה באמצעות פונקציית ההעברה הבנקאית. או השתמש בארנק מטבע קריפטוגרפי על מנת להעביר כספים.

איך לעשות טרייד

לאחר שחשבונך מומן, אפשר ללחוץ על הכרטיסייה 'מסחר' בתפריט ולבחור ב'הזמנה חדשה'; מכאן תוכל לבחור את המטבע שברצונך לקנות ואת מטבע התשלום המועדף עליך.

לאחר הזנת הכמות שברצונך לרכוש ובחירה בהזמנה בשוק או בהזמנה מוגבלת, תוכל ללחוץ על כפתור האישור הירוק על מנת לאשר את הרכישה.

 

עלויות שימוש בקראקן

Kraken מציעה מספר אפשרויות מימון ומשיכה, עמלות ההעברה נקבעות לפי עלויות העסקה ועשויות להיות מותאמות אם שותפיהן למימון מתאימים את מבני העמלות שלהם. אפשרויות המימון והעמלות הנוכחיות כוללות:

  • EUR SEPA: הפקדה (חינם) / משיכה (€0.09) – מדינות EEA בלבד
  • הפקדה בנקאית בדולר ארה"ב ($5 USD) / משיכה ($5 USD) – ארה"ב בלבד
  • פיקדון בנקאי אירו (10 אירו) – מחוץ לארה"ב בלבד
  • הפקדה בנקאית בדולר ארה"ב ($10 USD) / משיכה ($60 USD) – מחוץ לארה"ב בלבד
  • הפקדה בנקאית JPY (בחינם, מינימום הפקדה של 5,000 ¥) / משיכה (20 ¥) – יפן בלבד
  • הפקדה בנקאית ב-CAD (בחינם) / משיכה בהעברה בנקאית (עמלת CAD של 10$, מקסימום 25,000 דולר CAD מדי יום)

העברות המבוצעות במטבעות דיגיטליים כרוכים בעמלות ייחודיות משלהן, כולל:

  • ביטקוין (XBT): הפקדה (חינם) / משיכה (฿0.001)
  • Ether (ETH): הפקדה (עמלת עסקה קטנה להעברת ETH לארנק של Kraken) / משיכה (Ξ0.005)
  • אדוות (XRP): הפקדה (חינם) / משיכה (Ʀ0.02)
  • Litecoin (LTC): הפקדה (בחינם) / משיכה (0.02 ליש"ט)
  • ביטקוין מזומן (BCH): הפקדה (חינם) / משיכה (฿0.001)
  • Tether (USDT): הפקדה (חינם) / משיכה (USD₮ 5)

עמלות מסחר

Kraken מספקת מדריך מקיף למבנה עמלות המסחר שלה. למרות שזה יכול להיות די מורכב, רוב העסקאות שנופלות מתחת ל-50,000 בנפח של המטבע המסוים שלך, כרוכה בעמלת יצרן של 0.16% ובעמלת לוקח של 0.26%. עמלות אלו חלות על כל העסקאות בביטקוין הנעשות באמצעות מטבעות פיאט הנתמכים באתר כגון USD, EUR, JPY GBP ו-CAD. אותו מבנה עמלות חל גם על רוב צמדי המסחר באלטקוין.

עבור מחזורי מסחר גדולים מ-50,000, העמלות יורדות ל-0.14% ו-0.24%. העמלות ממשיכות לרדת ביחס לנפח עד לכל פעילות מסחר העולה על 10,000,000, בשלב זה העמלות נמוכות מ-0% (עצרנים) ו-0.10% (לוקחים).

עמלות נגבות על בסיס מסחר, ומחזורי המסחר מחושבים עבור עסקאות שנעשו בתוך תקופה של 30 יום.

 

 

מגבלות מסחר

Kraken מפעילה מערכת אימות מדורגת ומגבלות המסחר תלויות בשכבת האימות שלך. השכבות הבאות מנוצלות בפלטפורמה:

  • שכבה 0 – שכבה זו דורשת כתובת דוא"ל ומאפשרת למשתמשים לנווט באתר ללא יכולת להפקיד, למשוך או לבצע עסקאות כלשהן.
  • שכבה 1 – משתמשים יכולים לבצע הפקדות ומשיכות במטבעות דיגיטליים בלבד. עם זאת, המסחר מתאפשר הן במטבעות דיגיטליים והן במטבעות פיאט. שכבה זו דורשת מהמשתמשים להזין את שמם המלא, תאריך הלידה, המדינה ומספר הטלפון שלהם.
  • שכבה 2 – הפקדות, משיכות ומסחר במטבעות דיגיטליים זמינים. בהתאם לארץ המגורים שלך, ייתכן שיהיה זמין גם מימון במטבע פיאט. עבור משתמשים בתחומי שיפוט מסוימים, הפקדות ומשיכות בנקאיות זמינות לאחר שתמסור ל-Kraken את הכתובת שלך.
  • שכבה 3 – רמות גבוהות יותר של מימון מטבעות פיאט זמינות ללקוחות שכבה 3. שכבה זו דורשת תעודה מזהה ממשלתית תקפה והוכחת מגורים עדכנית. רמה זו נדרשת גם על מנת שמשתמשים בארה"ב, קנדה, גרמניה, יפן ומדינות אחרות יוכלו להפקיד מטבעות פיאט. אפשרויות מימון מסוימות דורשות גם אישור תעודה מזהה עם תמונה.
  • שכבה 4 – מאפשרת את הרמות הגבוהות ביותר של מגבלות מימון. Kraken מספקת הן חשבונות פרטיים והן ארגוניים ברמה 4 והמסמכים הנדרשים עבור חשבונות בודדים ברמה 4 כוללים טופס בקשה חתום ומסמכי KYC.

משתמשים ברמה 1 יכולים להפקיד ולמשוך מטבעות קריפטוגרפיים וכן לסחור במטבעות קריפטוגרפיים ומטבעות פיאט. אין מגבלת הפקדה; עם זאת, המשיכות מוגבלות ל-$2,500 ליום ול-$20,000 לחודש.

משתמשי שכבה 2 יכולים להפקיד ולמשוך מטבעות פיאט בהתאם למקום מגוריהם. עבור משתמשי שכבה 2, ההפקדות והמשיכות במטבע פיאט מוגבלות ל-$2,000 ליום ול-$10,000 לחודש. משיכות מטבעות קריפטו מוגבלות ל-$5,000 ליום ו-$50,000 לחודש.

משתמשי שכבה 3 יכולים להפקיד ולמשוך מטבעות קריפטוגרפיים ופיאט וכן לעסוק במסחר במרווחים. ההפקדות והמשיכות של פיאט מוגבלות ל-$25,000 מדי יום ו-$200,000 לחודש. משיכות במטבעות דיגיטליים מוגבלות ל-$50,000 ליום ו-$200,000 לחודש. מדינות כמו ארה"ב, קנדה, יפן וגרמניה, דורשות אימות שכבה 3 כדי להפקיד ולמשוך במטבע פיאט.

למשתמשי שכבה 4 יש את מגבלות המימון הגבוהות ביותר הזמינות בפלטפורמה. משתמשים ברמה 4 יכולים להיות גם יחידים וגם תאגידים ומומלץ לפנות למחלקת התמיכה על מנת להבהיר את דרישותיהם.

 

 

סיכום מדריך שימוש בקראקן

Kraken פועלת מאז 2011, והיא ותיקה מהמתחרות העיקריות שלה Coinbase ו- Gemini . כתוצאה מכך, קראקן הקדישה מספר שנים לבניית המוניטין שלה בקרב חברי עולם המטבעות הקריפטוגרפיים. הבורסה נתפסת כעת כאחת האמינות ביותר על ידי סוחרי מטבעות קריפטוגרפיים בינלאומיים רבים.

Kraken מספקת פלטפורמה מאובטחת ומפעילה מבנה עמלות נמוך יותר מ-Coinbase. הבורסה פונה גם ליחידים וגם למוסדות ומאפשרת גישה לפלטפורמת מסחר חזקה ומקיפה. למשתמשים עם הבנה בינונית כיצד לסחור במטבעות קריפטוגרפיים, פקודות הגבלה, כמו גם הזמנות מתקדמות עם טריגרים מוגדרים מראש, פוזיציות ממונפות, מסחר במרווח ומכירה בחסר זמינים כולם בפלטפורמה.

בעוד שהבורסה מכבדת ומשמשת את שני הצדדים ברמות הכנסה שונות, ל-Kraken יש עבודה לעשות כדי לשפר את חווית המשתמש הכוללת שלו. עקב עלייה ברישומים חדשים לאחרונה התברר העדר אפשרויות שירות לקוחות נרחבות. ייתכן שגם רישומים חדשים יצטרכו להמתין למעלה משבוע עד שהתיעוד והחשבונות שלהם יאומתו במלואם. למרות זאת, Kraken מספקת שירות רב ערך לסוחרי מטבעות קריפטוגרפיים ברחבי העולם ונשארת אפשרות מעשית לכל מי שמחפש בורסה אמינה ואמינה.

יתרונות השימוש בבורסת קראקן

  • חברה מוכרת ובטוחה
  • נזילות גבוהה של ביטקוין לאירו
  • העברות בנקאיות זמינות
  • מסחר במרווח זמין
  • גרף מדויק באמצעות TradingView

חסרונות השימוש בבורסת קראקן

  • אין תמיכה טלפונית
  • הרשמות ואימות מסמכים עשויים להימשך שבועות
  • זמני התגובה של התמיכה יכולים להיות איטיים
דילוג לתוכן