רשת נגד יונים

מחפשים רשת נגד יונים ? – מכירה והתקנה ב 30% פחות

מדי שנה, אינספור בתים ומבנים בישראל נמצאים במלחמה של ממש מול היונים. הן מצטברות במקומות גלויים או נסתרים, מייצרות רעש מטריד, גורמות ללכלוך ואפילו עלולות להעביר מחלות, כך שהרחקה שלהן הופכת לצורך הכרחי.

אבל איך בדיוק עושים את זה? כיום מוצעים מספר פתרונות בתחום, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. במאמר הנוכחי נתייחס לאפשרות המומלצת של התקנת רשת נגד יונים, ליתרונות שלה ולשיקולים שחשוב לקחת בחשבון בבחירת רשתות לחלונות מהסוג הזה.

מהי רשת נגד יונים?

המטרה העיקרית של רשת נגד יונים היא להרחיק אותן ממבנה מסוים. הרשת מונעת את המעבר של היונים למרחב עליו רוצים להגן (למשל מסתור כביסה או מרפסת שמש), כך שהן אינן יכולות לקנן או להטיל ביצים. לכן ניתן לשמור על המבנה נקי מיונים, על כל המשמעויות החיוביות של כך.

יתרון משמעותי של רשת נגד יונים נוגע לכך שהיא מבצעת את עבודתה בצורה יעילה, מבלי להסב נזק כלשהו ליונים. בשנים האחרונות, כחלק מהעלייה במודעות לצורך שלנו להגן על רווחת בעלי החיים, יש דרישה הולכת וגדלה לפתרונות הרחקה שיעשו את עבודתם בצורה "ידידותית" ככל האפשר. רשתות לחלונות עונות בדיוק על ההגדרה הזו.

כל המחירים ובעלי המקצוע באתר https://stidesign.co.il ליחצו למחירים

רשת יונים הגודל כן קובע

לאחר שהחלטתם להתקין רשת נגד יונים, עולה שאלה נוספת: מהי בדיוק הרשת הספציפית בה כדאי לכם לבחור? התשובה הפשוטה היא שיש כמה משתנים עיקריים שנכנסים למשוואת הבחירה. הראשון שבהם הוא גודל הרשת, נגזרת של גודל החלון או השטח שמעוניינים לכסות. לפני שמזמינים רשתות ליונים, יש לבצע מדידה די בסיסית שתאפשר לדעת מהו גודל הרשת שזקוקים לה. מיותר לציין שרשתות גדולות תהיינה יקרות יותר.

לצד גודל הרשת עצמה, יש לבחון מהו גודלם של החורים שבה. ככל שהרשת תהיה צפופה יותר – כלומר, עם חורים קטנים יותר – כך יהיה קשה גם לקטנות שביונים להיכנס מבעדה. למרות שהגודל הסטנדרטי של יונה ממוצעת נוטה להיות דומה, יש אנשים שמעדיפים מראש רשת עם חורים קטנים, שתספק הגנה גם בפני יונים קטנות או סוגים אחרים של ציפורים.

חשיבות חומר הגלם ברשת נגד יונים

כשרוכשים רשת להרחקת יונים, מצפים מטבע הדברים לרשת שתישמר לאורך שנים ארוכות ותציע לכם שקט נפשי. הבעיה היא שזה ממש לא מובן מאליו. הרשתות חשופות כמעט בכל המקרים לתנאי הסביבה והאקלים החיצוניים, דוגמת רוחות או גשמים, כך שרשת שאינה איכותית או עמידה מספיק עלולה להתבלות או להיקרע במהרה. הדבר גורם לתסכול רב בקרב בני הבית, וכרוך בהוצאות נוספות עבור תיקון או התקנה מחודשת של רשת לחלונות.

יש כיום כמה חומרי גלם עיקריים המשמשים לייצור רשתות נגד יונים, והבחירה ביניהם בהחלט תשפיע על הפן הפונקציונלי של הרשת, העמידות, המראה החיצוני וכמובן שגם המחיר. רשת ניילון (ידועה גם בתור "רשת מונופיל") נחשבת למבוקשת במיוחד עקב העובדה שהיא שקופה, ולכן אינה בולטת או נראית למרחקים. היא תהיה לרוב עמידה בפני דליקות, אולם לא בהכרח מפני חום. מכאן שייתכן שהיא תסבול מבלאי כעבור כמה שנים.

רשתות פלסטיק הן סוג נפוץ נוסף. בצד החיובי, רשת פלסטיק זולה וגם אפשרית להתקנה עצמאית, אולם עמידותה נמוכה והבלאי שלה עלול להיות גבוה באופן יחסי. היא בולטת יותר בהשוואה לרשתות הניילון, ועקב כך פחות מתאימה למי שמחפש רשת הגנה שתהיה (כמעט) בלתי ניתנת להבחנה. כדאי להזכיר גם את הפוליאתילן, סוג פלסטיק שהיה מבוקש מאוד בעבר אולם כיום השימוש בו ירד עקב העובדה שהוא נחשב לדליק.

עוד תוכלו למצוא כיום רשתות להרחקת יונים העשויות ממתכת. רשתות אלה בולטות בחוזק ובעמידות שלהן. זהו חומר גלם עמיד במיוחד מפני חום, דליקות וצרות אחרות. החיסרון העיקרי קשור לעובדה שהמתכת דווקא כן בולטת למרחקים, ולכן יש אנשים שיסברו שהיא מהווה פגם אסתטי מסוים.

איך מתקינים רשת נגד יונים?

כיום תוכלו למצוא רשת להרחקת יונים בחנויות שונות, עם אפשרות להתקנה עצמאית שלהן. למרות שניתן לעשות זאת בחלק מהמקרים, חשוב לקחת בחשבון שרשת שאינה מותקנת בצורה נכונה פשוט לא תעשה את עבודתה כפי שמצפים ולאורך זמן. אם הרשת אינה מתוחה מספיק, היא עלולה להיקרע. בנוסף ייתכן מצב בו זווית ההתקנה של הרשת שגויה, מה שיוצר מראש חורים דרכן היונים יכולות להיכנס.

ההתקנה של רשת נגד יונים תתבצע בדרך כלל לאחר מדידה של השטח וגזירת הרשת, והיא כוללת ברמה הכללית השחלת כבל מסביב לרשת, קידוח חורים והברגת ווים, בהם יושחלו הכבלים ויימתחו בעזרת ציוד ייעודי. שימו לב שחברות רבות מספקות אחריות על התקנת הרשת, שיכולה להגיע למספר שנים במידה וצריך להתקין רשת על תריס חשמלי צריך לוודא שיש מסילה שעליה ניתן להניח את הרשת כמו כן אנו גם עוסקים ב תיקון תריס חשמלי.

דילוג לתוכן